* ברישום זה אני מאשר/ת קבלת מסרים שיווקים מחברת היי סטנדרט- היבואנית הרשמית של מונטיין

#FOLLOW

  • Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon
Please reload

עצות לקראת מרוצי הרים | חלק שני: רגע לפני המירוץ

1/3
Please reload

#שווה קריאה

עצות לקראת מרוצי הרים | חלק שני: רגע לפני המירוץ

August 29, 2017

בחלק הראשון התמקדנו במספר נקודות שראוי לקחת בחשבון כאשר אתם מתכננים את האימונים שלכם, ולכל אורך התקופה.

 

האימונים מהווים תקופה ארוכה של הכנה, ובסופה לכאורה אתם מוכנים, ולא נותר אלא להגיע לקו ההתחלה של המירוץ. זה לא לחלוטין מדויק. יש משמעות גדולה למה שקורה בין שסיימתם את האימונים ותחילת המירוץ עצמו. מספר דברים יכולים משמעותית להשפיע לטובה על היכולת שלכם להתמודד עם המירוץ בהצלחה. להכנה מנטלית - באופן ספציפי - יש חשיבות מכרעת, בעיקר כאשר אנחנו מגיעים למירוץ מסוג שבו חסר לנו ניסיון. תחת הכותרת המנטלית אנסה לתת מספר כלים, ויש עוד נקודה או שתיים שראוי להתייחס אליהן:

 

ציוד ולוגיסטיקה

אני נותן את הדעת פה לבחירת ציוד כחלק מההכנות "רגע לפני". זה הזמן שבו אתם מתארגנים עם הכל, וראוי לדעת בדיוק במה אתם מתכוונים להשתמש לפני שאתם מגיעים ליום המירוץ. למעשה, אפשר בקלות לשייך את הנקודה הזאת לפרק הקודם - שהרי המלצתי להתנסות עם ציוד חדש במהלך תקופת האימונים.

אני לא אתן המלצות ספציפיות. לכל אחד יתאים משהו ספציפי וחשוב בעיקר לדבר על העקרונות - למה ראוי לשים לב כשאתם בוחרים ציוד. לטובת מי שמתעניין אתן את שם המוצר העיקרי שבו אני משתמש.  

 

הנה כמה דגשים לחשוב עליהם

ביגוד - נוחות - תכל'ס, זאת צריכה להיות נקודת המפתח בנושא. ביגוד צריך בעיקר לא להפריע. מינימום שפשפות, ונוחות גם כאשר הביגוד רטוב לחלוטין. מעבר לכך, ראוי לחשוב על הטמפרטורות במהלך המירוץ, הצורך בהגנה מגשם, והגנה מהסביבה (במירוצי שטח מרובי שיחים, אני נוטה לרוץ עם טייץ ארוך גם בשיא החום). [אני משתמש בקו VIA של מונטיין, ובסדרת Minimus להגנה מגשם].

 

תיק / וסט ריצה - שוב, הכל מתחיל מנוחות - התיק צריך להיות נוח לכם במהלך ריצה וטיפוס, ולא לגרום לשפשפות. מעבר לזה יש שאלה של תכולה (מה אתם מתכוונים לסחוב אתכם בריצה), וגישה - אילו כיסים חיצוניים קיימים כדי לאפשר לכם גישה מהירה למזון, שתיה, מצלמה, או כובע. [תיק Dragon 20 של מונטיין]

 

פנס - עוצמה (ריצה בירידה טכנית בלילה חשוך דורשת עוצמות תאורה גבוהות יותר מאלו להן אתם נדרשים בריצה בשכונה בערב או במירוץ הר לעמק למשל), זמן סוללה - כמה זמן תחזיק סוללת הפנס בעוצמה בה אתם מתכוונים להשתמש בו (שימו לב שפעמים רבות הנתון העיקרי על הקופסה עשוי לדבר על העוצמה הנמוכה ביותר ולא רלוונטית), סוגי בטריות - עניין של העדפה (אני מעדיף יכולת להחליף בטריות שניתנות לטעינה), משקל, חלוקת משקל, נוחות. [HC30 ו-HC90 של נייטקור]

 

 

נעליים - חובה להכיר ולהתנסות בנעלים באופן אישי, אין פיתרון אחר. בריצות שטח יש אינסוף אלמנטים מעבר לבסיס (הבסיס הוא נוחות לאורך זמן): תפיסת הרגל (מינימום החלקה של הרגל בנעל), אחיזה במשטחים שונים - סלעים, בוץ,... , היפטרות ממים, נשירת בוץ, הגנה מאבנים (סוליה), הגנה מהשטח (חלק עליון), וכמובן משקל. חשוב להבין מה הכי משמעותי לצרכים שלכם. [ממשיך להתנסות. לאחרונה עברתי מסאוקוני ללה-ספורטיבה]

 

גרביים - שוב, הנוחות והמגע הם אישיים. שאלות עיקריות הן נוחות לאורך זמן, התמודדות עם רטיבות, ויצירת שכבת הגנה נוספת. [גרביים מצמר מרינו של TEKO].

 

מקלות ריצה - הבסיס הוא האורך הנכון (החזקת המקל כשהוא נוגע ברצפה בכיפוף מרפקים של 90 מעלות), ומינימום משקל, אבל יש נושאים של גריפ נוח ויציב לידיים, שיטת ומהירות קיפול המקלות, אמינות המקלות לאורך זמן, חוזק, תחושת יציבות (שני האחרונים לכאורה מנוגדים לצורך במינימום משקל). [קרבון מתקפלים של ריידלייט]

 

שינה ומים

לא צריך להרחיב רבות בנושא הזה. זה נכון לריצות קצרות יותר, ולכל ספורט למעשה, אבל הנקודה מתחדדת יותר מתמיד כאשר אתם מתקרבים למירוץ ארוך במיוחד. ניהול נכון של שינה בימים שלפני המירוץ הוא קריטי, וכמובן חשוב לשמור על משמעת שתייה (מרובה) בימים שקודמים למירוץ.

 

הכנה מנטלית

הכנה מנטלית נכונה מהווה קפיצת דרך משמעותית ביכולת שלנו במירוצי אולטרה, ובאופן כללי יותר - במירוצים שמהווים מבחינתנו קפיצת מדרגה, התנסות באתגר בו אנחנו חסרים בניסיון.

 

 

יש עולם שלם תחת הכותרת הזאת, אבל הנה מספר כלים שעשויים להיות שימושיים:

תכנון מסלול וקצבים - עברו על המסלול, חלקו אותו לחלקים, ונסו להעריך כמה זמן ייקח לכם לעבור כל מקטע (קחו בחשבון את זמן הרגליים המצטבר - על תניחו שהמהירות שלכם אחרי 10 שעות מירוץ תהיה בהתאם למה שאתם מסוגלים לעשות בשיא האנרגיה). אני מתייחס לתכנון כזה כסיוע מנטלי, לא כניהול תוצאות המירוץ - זה ייתן לכם נקודות ייחוס לאורך המירוץ לגבי קצב ההתקדמות שלכם בפועל.

 

תרחישים - מה שתכננתם עשוי שלא לקרות. למעשה, כנראה שמה שתגלו בפועל במירוץ יהיה שונה. נסו לחשוב מראש על תרחישים שונים: גשם, חום, התעייפות שלא ציפיתם לה, התעכבות לשירותים, התברברות, וכדומה. נסו לחשוב איך תתמודדו עם כל אחד מהדברים האלה מראש.

 

מנטרה למשבר - המשבר יגיע בדרך כזו או אחרת. נסו לפתח לעצמכם מנטרה כלשהיא שבה תשתמשו במהלך המירוץ ברגע של משבר. אני למשל משתמש הרבה ב: Death before DNF (כתבתי על זה לאחרונה), אבל כל דבר שיכול לחזק אתכם ולהשאיר אתכם במשחק תופס.

 

חידוד מטרות וסדרי עדיפויות - זוכרים את הנקודה הראשונה מהחלק הראשון בסדרה? "הסתכלות בראי"? זה הזמן להזכיר לעצמכם - רגע לפני שאתם יוצאים למירוץ - למה אתם רוצים את זה, מה בדיוק אתם רוצים להשיג, ומהם סדרי העדיפויות. האם חשוב לכם יותר להשיג זמן מסוים, או להגיע לקו הסיום? להנות, או לסיים בידיעה שננתם את הכל? רגע לפני שהמירוץ משתלט עליכם, חדדו את המצפן האישי לדרך.

 

לפרק הבא לחצ/י כאן

לפרק הקודם לחצ/י כאן

 

Please reload

פורסמו לאחרונה