* ברישום זה אני מאשר/ת קבלת מסרים שיווקים מחברת היי סטנדרט- היבואנית הרשמית של מונטיין

#FOLLOW

  • Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon
Please reload

עצות לקראת מרוצי הרים | חלק שני: רגע לפני המירוץ

1/3
Please reload

#שווה קריאה

עצות לקראת מירוצי הרים | חלק שלישי: התנהלות במירוץ

October 2, 2017

הגעתם ליום המירוץ. אתם מוכנים! או לפחות מוכנים ככל שתהיו - עכשיו הזמן לעבוד עם מה שיש ולא להתעסק במה יכל להיות אחרת. למדתם את המירוץ, התבוננתם בראי (והצבתם לעצמכם מטרות וסדרי עדיפויות), בניתם תוכנית אימונים, ועבדתם קשה בחודשים האחרונים כדי להגיע ליום הזה. הכנתם תוכנית סדורה לניהול המירוץ, קיבלתם החלטות לגבי ביגוד, ציוד, ופרוטוקול שתייה/ תזונה. יוצאים לדרך.

 

 

הנה כמה נקודות אחרונות שכדאי לכם  לזכור במהלך המירוץ.

 

תהינו!

כמה שזה נשמע פשוט, ככה זה חשוב. וממש לא טרוויאלי. זה יום החג שלכם. היום שלו ציפיתם. אין ספק שלחלק גדול מאיתנו היום הזה מלווה גם בחרדות. אבל את העבודה הקשה כבר עשיתם, וראוי שתהינו עכשיו מהדרך - זאת חוויה שתיקחו איתכם לאורך זמן - ואין סיבה שזאת לא תהיה חוויה חיובית ומעצימה.

 

תזכרו שתהיה התוצאה אשר תהיה - אתם מגשימים חלום, סביר להניח שאתם במעמד ששנתיים קודם לא הייתם מעיזים לחלום עליו. מסביבכם אנשים נפלאים, ואתם בדרך לחוות טבע ונופים. תחייכו.

 

תזכרו את זה גם במהלך המירוץ. בהנחה שאתם לא מתמודדים ראש בראש על המקום הראשון במירוץ, שווה מפעם לפעם להאט את הקצב, או אפילו לעצור למספר שניות - להרים את הראש ולהינות מהסביבה. חוץ מזה שבסוף המירוץ תזכרו את היופי הזה - ותחזרו עם סיפורים על מה ראיתם בדרך, ולא רק מתי התחילו לכאוב הרגליים - אלו הם "עיכובים" שמשתלמים: על הדרך הרווחתם מנוחה, ואי אפשר להמעיט בערך של חיזוק המוטיבציה ותוספת האנרגיה שיכולים לספק לכם כמה רגעים כאלה במהלך המירוץ.

 

הסתכלו מסביבכם - יש לפניכם ומאחוריכם רצים רבים שחווים בדיוק את מה שאתם חווים - את ההתרגשות, המתח, הכאבים והנופים - חייכו אליהם, והחליפו איתם כמה מילים.

 

הישארו גמישים

בפרק הקודם דיברנו על הכנת תוכנית  סדורה של המסלול והקצבים. זוהי נקודת ייחוס חשובה. אבל ברגע שהתחיל המירוץ חשוב לשמור על איזון בין דביקות בתוכנית לבין מה שקורה בשטח. זה בעיקר נכון בכיוון שמרני יחסית - בעיקר ב ⅔ הראשונים של המירוץ (פחות או יותר). התוכנית שהכנתם תיתן לכם נקודות ייחוס ותזכורת. אתם מתקדמים כמו שתכננתם/ הקצב איטי יותר / מהיר יותר. צפוי שלא תעמדו בדיוק בתוכנית, אבל אם תנאי השטח או הגוף גרמו לכם להיות איטיים יותר מהצפוי, זה הזמן לחשוב איך זה משפיע על יתר המירוץ.

[פקקים, צמחייה, בוץ - רק חלק מהדברים שאנחנו לא תמיד מסוגלים לצפות בשלב התיכנון]

 

אם אתם שמים לב שאתם מהירים יותר מהתוכנית - זהו זמן לחשוב מה הסיבה - בתחילת המירוץ יש סיכוי גדול שתרגישו חזקים ומהירים במיוחד. תוכנית טובה בדרך כלל תמתן את המהירות בהתחלה כדי לשמור כוחות להמשך המירוץ - זה הזמן להפעיל משמעת עצמית. מצד שני, אם שמתם לב שאתם איטיים ממה שחשבתם - תחשבו טוב מה הסיבות לכך - האם פשוט "חלמתם" ואתם רצים במאמץ נמוך מהמתוכנן (ראוי כנראה לחזור לפוקוס) או שהמסלול קשה ממה שחשבתם, או שאולי הגוף התעייף. חשוב להקשיב לגוף ולהיות גמישים עם התוכנית! שימוש בתוכנית כמשהו שאתם חייבים לעמוד בו בכל נקודה - זאת טקטיקה שבדרך כלל תעלה לכם ביוקר בהמשך. אל תידבקו לתוכנית בכל מחיר!

 

ניהול משברים

תפספסו את השביל ותוסיפו לעצמכם קילומטרים מיותרים. או שייתפסו לכם באופן לא צפוי השרירים. או שתרגישו חוסר אנרגיה ועייפות כללית. או שתכאב לכם הבטן. או שתעקמו את הקרסול…סדרת הכתבות הזאת נועדה לאלו מכם שלוקחים על עצמם אתגר משמעותי - קפיצת מדרגה. מרחק או תוואי שטח שלא התמודדתם איתם בעבר. למרות כל ההכנות, במירוצים כאלה כמעט בוודאות שתהיו צריכים להתמודד עם משבר כזה או אחר. 

 

הנה כמה טיפים קטנים שיכולים לעזור לכם לצלוח את המשבר בהצלחה.

נוחו. הרבה רצים לא אוהבים לעצור ולנוח. זה מרגיש בזבוז זמן. יש פחד שהגוף יתקרר ולא תוכלו להמשיך. הקאט אוף מתקרב. הרבה פעמים, גם בשעת משבר לא עוצרים וממשיכים בכוח, ובשלב מסויים מחליטים פשוט שזהו ופורשים. הצורך לעצור ולנוח אין פירושו שהסתיים המירוץ וחייבים לפרוש. אם אתם מרגישים לא טוב עצרו. שבו בצד ותנו לגוף הזדמנות להתאושש. הגוף יודע לעשות פלאים ועשוי להפתיע אתכם. עם אתם עדיין במסגרת הקאט אוף הרשו לעצמכם לנוח (לא צריך כמובן לחכות למשבר - מנוחה מהווה חלק מניהול כל מירוץ אצלי באופן שוטף)​.

 

צעד אחד קדימה - לפעמים המירוץ נראה אבוד. עברתם חצי מהמסלול ואתם מרגישים חסרי אנרגיה לחלוטין. במחשבה על מה שנשאר אתם לא מסוגלים לדמיין את עצמכם ממשיכים עד הסוף. אבל האם אתם מסוגלים לעשות צעד או שניים קדימה? יכולים לדמיין את עצמכם מתקדמים עוד קילומטר?
אל תחליטו עכשיו לפרוש. אם אתם יכולים להתקדם קילומטר - אז תעשו את זה. ואז תחשבו שוב. תזכרו שלפרוש אתם יכולים גם אחר כך.

 

תזכירו לעצמכם למה - זוכרים את המוטו שהתחלנו ממנו? עמדתם מול המראה והבנתם למה אתם עושים את זה. החלטתם על סדרי עדיפויות - אסטרטגיית על. זה הזמן לחזור לזה. האם המטרה שלכם עדיין רלוונטית? האם היא מצדיקה עוד קצת מאמץ בשלב הזה? לא בכל מצב צריך להמשיך כמובן. יש בהחלט לא מעט מצבים שבהם ראוי ונכון לפרוש מהמירוץ - יהיו עוד מירוצים בהמשך. אבל פעמים רבות מצוקה רגעית גורמת למשברון להיראות כמו מפלצת. אם תחזרו לסדרי ההעדפות הבסיסיים שלכם ותחשבו בקור רוח - תוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה.

 

בהצלחה!

 

לפרק 2 לחצ/י כאן

לפרק 1 לחצ/י כאן

 

 

Please reload

פורסמו לאחרונה